07 اردیبهشت 1403
زهرا فاخر عجب شير

زهرا فاخر عجب شیر

مرتبه علمی: استادیار
نشانی: بناب- دانشگاه بناب
تحصیلات: دکترای تخصصی / اموزش زبان انگلیسی
تلفن: 04137745000
دانشکده: دانشکده علوم پایه
گروه: گروه دروس عمومی

تحصیلات

  • دکترای تخصصی آموزش زبان انگلیسی ، مرکز تحصیلات تکمیلی ، ایران. تهران (1388 - 1395)
    عنوان رساله: تاثیر تعامل دو سویه هم سطح و غیر همسطح بر درک و تولید کنش های گفتاری در زبان آموزان ایرانی
  • فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی ، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ، ایران. تبریز (1385 - 1387)
    عنوان پایان‌نامه: تأثیر روشهای سمعی و بصری و سمعی-بصری بر پیشرفت واژگان زبان آموزان ایرانی
  • لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی ، دانشگاه ارومیه ، ایران. ارومیه (1380 - 1384)
بیشتر

علایق پژوهشی

  • آموزش زبان دوم. آموزش زبان به کمک رایانه. کاربردشناسی زبان دوم
بیشتر

دروس

کاردانی
درسی از این نوع برای این شخص ثبت نشده‌است!
کارشناسی
کارشناسی ارشد
درسی از این نوع برای این شخص ثبت نشده‌است!
دکترای تخصصی
درسی از این نوع برای این شخص ثبت نشده‌است!

فعالیت‌های پژوهشی

مقاله چاپ‌شده
1
Zahra Fakher Ajabshir (2024) Online Peer Mediation versus Teacher Mediation in Dynamic Second Language Pragmatics Assessment Education and Information Technologies: 0; 0
2
Zahra Fakher Ajabshir (2024) Google Translate as a Repelling or Propelling Tool: Evidence from Less-Resourced Languages Journal of Modern Research in English Language Studies: 0; 0
3
Zahra Fakher Ajabshir, Saman Ebadi (2023) The effects of automatic writing evaluation and teacher-focused feedback on CALF measures and overall quality of L2 writing across different genres. Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education: 8; 1-16
4
5
6
Zahra Fakher Ajabshir, fatemeh poorebrahim (2021) Assessing EFL learners’ written performance: The case of task repetition Southern African Linguistics and Applied Language Studies: 39; 295-305
7
Zahra Fakher Ajabshir (2021) A Comparative Study of the Effects of Structured Input and Production-Based Tasks in the Development of Request Modifiers Journal of Research in Applied Linguistics: 12; 99-114
8
9
زهرا فاخر عجب شیر (1399) آموزش واژگان همنشین زبان دوم از طریق کانکوردنسها: بررسی تطبیقی رویکردهای قیاسی و استقرایی پژوهش های زبانشناختی در زبانهای خارجی: 10; 362-375
10
Zahra Fakher Ajabshir, Fatemeh Panahifar (2020) The Effect of Teachers' Scaffolding and Peers' Collaborative Dialogue on Speech Act Production in Symmetrical and Asymmetrical Groups Iranian Journal of Language Teaching Research: 8; 45-61
11
Fatemeh Poorebrahim, Simin Sattarpour, Zahra Fakher Ajabshir (2019) Written Text Quality and Socio-affective Strategy Use: Monolinguals versus Bilinguals across Different Proficiency Levels The Journal of Asia TEFL: 16; 1119-1134
12
Zahra Fakher Ajabshir, Karim Sadeghi (2019) The Impact of Asynchronous Computer-mediated Instruction on EFL Learners' Vocabulary Uptake across Different Proficiency Levels Teaching English With Technology: 19; 68-89
13
14
15
Zahra Fakher Ajabshir (2018) L2 Pronunciation Accuracy across Different Parts of Speech: The Case of Iranian L2 Learners International Journal of English Language & Translation Studies: 6; 141-148
16
Zahra Fakher Ajabshir, Fereidoon Vahdany, Manoochehr Jafari gohar, Hassan Soleimani (2016) The Effect of Mixed and Matched Level Dyadic Interaction on Iranian EFL Learners’ Comprehension and Production of Requests and Apologies Journal of Teaching Language Skills: 35; 1-32
مقاله ارائه‌شده
1
Zahra Fakher Ajabshir (2020) The Impact of the Presentation Format of Textual Glosses on Iranian EFL Learners' Vocabulary Retention and Recall th International Conference on Language , Literature , Culture and History Studies, Georgia, Tbilisi
2
Zahra Fakher Ajabshir (2020) Web-based Data-driven Learning and the Acquisition of Second Language Collocational Knowledge th International Conference on Language , Literature , Culture and History Studies, Georgia, Tbilisi
3
Zahra Fakher Ajabshir (2020) Effects of L1 and L2 Paper-based Glosses on Bilingual EFL Learners' Incidental Vocabulary Acquisition th International Conference on Language , Literature , Culture and History Studies, Georgia, Tbilisi
4
Zahra Fakher Ajabshir (2019) Teachers’ Corrective Feedback and the Acquisition of Refusal Speech Act 4th national Conference on English Language, Iran, Tehran
5
Zahra Fakher Ajabshir (2019) Learner Proficiency and Pragmatic-Related Episodes during Collaborative Tasks 6th international conference on applied research in language studies, Iran, Tehran
6
Zahra Fakher Ajabshir (2019) The effect of peer scaffolding on Iranian EFL learners' acquisition of request and apology speech acts 6th international conference on applied research in language studies, Iran, Tehran
طرح پژوهشی خاتمه‌یافته
1
زهرا فاخر عجب شیر، رضا بابایی قاضیجهانی، سمیه ملایی (1399) ارائه ی درس زبان تخصصی مهندسی عمران (مقطع کارشناسی) به روش یادگیری معکوس دانشگاه بناب
2
پایان‌نامه
پژوهشی از این نوع برای این شخص ثبت نشده‌است!
کتاب
1
Zahra Fakher Ajabshir, Fatemeh Panahifar (2024) Developing General English Proficiency through Reading ISBN: 988-622-93829-3-6
2
فاطمه پور ابراهیم، زهرا فاخر عجب شیر (1398) ادغام فناوری و کلاس درس با پتانسیل بالا شابک:978-622-6321-16-7
ابداع
پژوهشی از این نوع برای این شخص ثبت نشده‌است!
سخنرانی
پژوهشی از این نوع برای این شخص ثبت نشده‌است!
درسی از این نوع برای این شخص ثبت نشده‌است!

سوابق اجرایی

  • عضو شورای پژوهش و فناوری دانشگاه (1401 - ادامه دارد)
  • عضو کمینه ترفیع دانشکده علوم پایه (1397 - ادامه دارد)
بیشتر