بدنه خبر

نوزدهمین کنفرانس ملی و سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی (ICeLeT 2026)

1404/09/08

نوزدهمین کنفرانس ملی و سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی (ICeLeT 2026) در تاریخ‌های 7-9 بهمن‌ماه 1404 بصورت ترکیبی (حضور فیزیکی و مجازی) و به دو زبان فارسی و انگلیسی برگزار می‌گردد. تأکید کنفرانس امسال بر "یادگیری هوشمند و تحول دیجیتال در عصر هوش مصنوعی مولد" است و محورهای اصلی کنفرانس عبارتند از:

1. هوش مصنوعی مولد و یادگیری

            •           کاربرد ChatGPT، Gemini و مدل‌های مشابه در آموزش و یاددهی

            •           طراحی سامانه‌های آموزشی با استفاده از AI Agents

            •           ارزیابی یادگیری با استفاده از مدل‌های زبانی و تحلیل خودکار محتوا

            •           اخلاق، سوگیری و شفافیت در یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی

2. یادگیری داده‌محور و تحلیل پیش‌بینانه (Learning Analytics 2.0)

            •           تحلیل رفتار یادگیرندگان در محیط‌های هوشمند

            •           یادگیری تطبیقی و مسیرهای شخصی‌شده

            •           استفاده از کلان‌داده‌های آموزشی برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی

            •           امنیت و حریم خصوصی داده‌های آموزشی

3. متاورس، واقعیت ترکیبی و تجربه‌های یادگیری همه‌جانبه

            •           طراحی سناریوهای آموزشی در متاورس و محیط‌های سه‌بعدی

            •           واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در آموزش مهارتی

            •           یادگیری تجربی در محیط‌های شبیه‌سازی‌شده برای صنعت، کشاورزی و پزشکی

4. یادگیری در خدمت توسعه پایدار و جامعه هوشمند

            •           نقش آموزش دیجیتال در عدالت آموزشی و توسعه منطقه‌ای

            •           کاربرد یادگیری الکترونیکی در توانمندسازی کشاورزان، زنان و اقشار آسیب‌پذیر

            •           آموزش هوشمند در خدمت مدیریت منابع (آب، انرژی، سلامت، محیط زیست)

            •           سواد دیجیتال و شهروندی هوشمند

            •           علوم انسانی دیجیتال (Digital Humanities)

5. سیاست‌گذاری، زیرساخت و تحول نهادی در آموزش دیجیتال

            •           چارچوب‌های ملی یادگیری هوشمند و تحول دیجیتال در دانشگاه‌ها و سازمان‌ها

            •           مدل‌های مشارکت دانشگاه، صنعت و دولت

            •           سنجش بلوغ دیجیتال در آموزش عالی و مدارس

            •           تجربه کشورهای دیگر در پیاده‌سازی نظام‌های یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی

6. یادگیری انسانی در عصر اتوماسیون و هوش مصنوعی

            •           مهارت‌های آینده (Future Skills)

            •           نقش خلاقیت، تفکر انتقادی و اخلاق در عصر AI

            •           طراحی تجربه یادگیری انسانیماشینی (Human-AI Learning Experience)

                    تأثیر اتوماسیون بر آموزش شغلی و مهارت‌های بازآموزی

بخش‌های مختلف کنفرانس شامل ارائه مقالات علمی، گزارش‌های تجارب موفق، سخنرانی‌های کلیدی، میزگردهای  تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه تخصصی از داخل و خارج از کشور خواهد بود. از همه علاقمندان و ذینفعان فعال در حوزه یادگیری الکترونیکی تقاضامندیم با حضور فعال خود موجب غنای علمی بیشتر کنفرانس و تبادل تجربیات با سایر علاقمندان داخلی و خارجی گردند. آخرین مهلت دریافت مقاله کامل یا گزارش تجربه موفق جهت داوری تا تاریخ 30 آبان‌ماه 1404 می‌باشد.